Limite posibile pentru concursul de soluție pentru cartierul Matache

Proiectul Diametralei este un proiect incomplet de urbanism, fiind strict o rezolvare de infrastructură. La negocierile din cadrul Grupului de Consolidare a Încrederii societatea civilă (reprezentată de OAR, Platforma pentru București, Fundația Pro Patriomonio Romania, grupul Arhitecții Voluntari) au arătat importanța evaluării integrate a impactului social, economic, de mediu a Diametralei asupra cartierului. Pentru a corecta în mod benefic proiectul Diametralei, în prezent anulat de instanță, societatea civilă a cerut realizarea unui concurs de soluții care să aibă ca obiective atât completarea soluției de infrastructură cu un regulament de urbanism armonios, cât și posibilitatea generării unui proces de regenerare urbană. Prezentăm mai jos o analiză a posibilelor limite de concurs discutate în cadrul Grupului de Consolidare a Încrederii.

Diametrala este o stradă care tranzitează un cartier, fără însă a ține cont de specificul, nevoile și dezvoltare acestuia. Dimpotrivă acestea sunt negate prin fapul că „inima cartierului” – Hala Matache – este condamnată la dispariție. În ciuda promisiunii Primăriei de a păstra Hala pe amplasament și de a o proteja de urgență, aceasta este permanent vandalizată și adusă cu bună știință de proprietar (Primăria) în starea de precolaps. Fundația Pro Patrimonio Romania și Grupul Arhitecții Voluntari au cerut un raport de expertiză dlui inginer Mircea Crișan referitor la protejarea Halei, în baza căruia au realizat o evaluare a lucrărilor de intervenție. Acestea au fost prezentate reprezentaților Primăriei și MDRT-ului la ultima întâlnire a Grupului de Consolidare a Încrederii (din 13 ianuarie 2012), dar fără nici o garanție că Primăria va realiza lucrările pe care este obligată prin lege să le facă asupra unui obiect de patrimoniu aflat în pericol, al cărei proprietar este.

Alte articole publicate de Arhitecții voluntari despre Diametrala Buzești-Berzei:



 
 

2 comentarii:

Teodor Iliescu
16 Jan 2012 - 03:49 pm

Nu se poate executa un tunel pe sub o parte din hala pana la urma ? Macar asa e si spatiu de parcare mai mare in zona pietii si poate descongestiona si intersectia Grivita cu Buzesti ... Zic si eu ...

raluca-z
19 Jan 2012 - 10:28 am

Coborarea pentru un eventual tunel ar trebui sa inceapa cu mult de intersectia cu Calea Grivitei, oricum retelele sunt deja trase pe acea portiune, refacerea solutiei si a lucrarilor plus tunel ar insemna niste costuri nejustificat de mari pentru un singur monument.

Daca exista un concurs oficial de regenerare urbana pentru respectiva zona, unde putem afla mai multe detalii despre el? Pe site-ul OAR nu e nimic.